Review: Lush Blackberry Bath Bomb

Text size: bigger / smaller

Ooit, in een ver verleden, in een land hier ver vandaan.. oh nee wacht, dat niet. Maar het was wel lang geleden dat ik met Blackberry in bad ging. In 2015 dook ik met de oude Blackberry variant ervan in bad, filmde het in vreselijke kwaliteit en nam nog vreselijkere foto’s. Ach, niets leukers dan zien hoe ver je vooruit bent gegaan met dingen. Zo ook Blackberry, die met z’n vernieuwde formule z’n come back maakte laatst. Vandaag laat ik je nieuwe Blackberry zien!

Wat is het?

Ingrediënten: Natrium Bicarbonaat (Sodium bicarbonate), Citroenzuur (Citric acid), Parfum, Bergamotolie (Citrus aurantium bergamia), Olibanumolie (Boswellia carterii), Water (Aqua), *Limonene, Hexyl Cinnamal, Butylphenyl Methylpropional, Kleurstof 42053, Kleurstof 17200

Lush Blackberry Bath Bomb kost €5,50 en is onderdeel van de tijdelijke Harajuku collectie, bestaande uit uiteenlopende 54 bath bombs. Zoals ik in de intro al zei, Blackberry draait al eventjes mee in het assortiment, volgens mij was het zelfs één van de eerste bath bombs van Lush. Een paar jaar terug werd hij uit het assortiment gehaald, maar nu met de komst van 89 Harajuku bath bombs in Japan, konden Blackberry fans hun hart ophalen — Blackberry was er weer. Vernieuwd, maar nog steeds met diezelfde kwaliteit.

Blackberry Bath Bomb bevat niet veel ingrediënten. Bergamotolie en olibanumolie zijn de natuurlijke oliën erin, er zit dus geen zwarte bessen in. Bergamot is een zure citrusvrucht, olibanum is hars afkomstig van de wierookboom. Bergamot is een citrusgeur, olibanum ruikt kruidig, licht citrusachtig en heeft ook een beetje een dennengeur. Dit gecombineerd zorgt voor een bloemige, maar toch ook frisse, fruitige geur. Ik zou zeggen een fruitige bessengeur, maar wel met een bloemig tintje. Blackberry ruikt dan ook heerlijk, zo’n typische Lush geur. Hij deelt z’n geur met Sultana of Soap en de Sultana douchegel.

Speel het filmpje af in 2160p kwaliteit en op volledig scherm voor de beste ervaring! Het filmpje speelt zich versneld af.

Mijn ervaring

In bad is Blackberry niet heel spannend qua bath art. Toch is hij erg krachtig, want hij tovert het gehele bad om in een mooie, paarse kleur en op de oppervlakte komt een olie-achtig laagje. De geur verspreidt zich door de badkamer en is continu aanwezig, het ruikt echt heerlijk. De geur is zo aangenaam, ik zou dit de hele dag kunnen ruiken! Te zien aan de bath art dacht ik dat dit een saaie bath bomb zou zijn, maar qua effect in bad is hij echt super. Het olie-laagje op het water zorgt voor zacht water en dus ook een zachte huid na afloop. M’n huid voelde ook erg gehydrateerd aan, heerlijk — voor m’n huid is hij dus geweldig.

Ik heb zeker genoten van deze bath bomb. Mooi paars water, een heerlijke geur, en een zachte en soepele huid na afloop. En dat terwijl hij toch goedkoper is dan de rest! Absoluut een aanrader dus, ik snap wel waarom deze zo geliefd is bij veel mensen. Lush moet deze echt in het assortiment houden. Het is een pareltje!

Lush Blackberry Bath Bomb kost €5,50. Hij behoort tot de tijdelijke Harajuku collectie.

3 Responses to Review: Lush Blackberry Bath Bomb

  • Wow, nog eens een betaalbare! De Bath Art ziet er inderdaad niet bijzonder uit, maar wel top dat hij zo’n goed effect heeft. Aan € 5,50 wil ik deze wel een keertje proberen!

  • Wat een mooie kleur geeft ie af! Ik dacht eerst dat het meer een soort wolk was, de bath bomb :D

  • Dit was volgens mij de eerste (of tweede) harajuku bath bomb die ik probeerde en ondanks dat ik hem een beetje een quick fizzer vond en jammer dat hij zo weinig spektakel heeft, vond ik hem toch echt wel heel erg lekker. De geur is gewoon echt perfect vind ik en de kleur is ook mooi in het water! En het aller beste is misschien wel dat deze niet zo belachelijk duur is!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Welkom
Welkom op Oh My Lush! Ik ben Evelien en ik ben sinds 2013 groot Lush fan. Op deze blog deel ik graag mijn liefde voor Lush met andere fans.

Choose another theme
Categorieën